Handels- og leveringsbetingelser

Kære kunde – her finder du informationer om handels- og leveringsbetingelser for Ecouture by Lunds webshop.

Webshoppen ejes og drives af Ecouture by Lund. CVR-nummer: 34608741

Returvarer skal sendes eller leveres til:
Ecouture, Læderstræde 5 st. 1201 København K – Danmark

OBS! Hvis du skal returnere en vare med GLS, kan du med fordel sende os en mail og bede om en returlabel. Herpå vil vi sende dig en returlabel per mail, som du kan sætte på din pakke, og derpå indlevere pakken i den pakkeshop, du samlede den forrige pakke op i. Gør du brug af denne service frafalder din ret til at få tilbagebetalt dine leveringomkostninger i henhold til punkt 8.

E-mail: shop@ecouture.dk

1. Webshoppens varer – I denne webshop kan du købe Ecoutures egne designs og enkelte produkter fra andre producenter, hvilket vil fremgå af den individuelle produktside. Du kan læse mere om Ecoutures etiske retningslinjer med hensyn til miljø og social ansvarlighed i vores CSR-profil.

2. Pris – Den samlede pris, der opgives ved køb, er alt inklusive, herunder også leveringsomkostninger (fragt) og 25% moms i Danmark – som det fremgår af ordrebekræftelsen, du modtager ved køb. Er du bosiddende i Norge eller Schweiz gælder særlige regler for moms og told, se derfor punkt 11.

3. Betaling – Betaling sker med kreditkort ved bestilling. Beløbet trækkes, når dine varer er pakket og afsendes fra vores lager. Vi bestræber os på, at alle varer sendes inden for 48 timer. Vi sender ud mandag, onsdag og fredag.

4. Forsendelse – Alle varer sendes med Post Danmark eller GLS, til den adresse du har opgivet ved bestilling eller dit nærmeste posthus/pakkebutik. Vi leverer til faste fragtpriser. Vi sørger for at du modtager en mail med dit tracking nummer, hvorefter du kan spore din pakke. Bestiller du for over DKK 1.500 kr. betaler vi fragten.

5. Forudbestilling – Vi designer løbende nye styles, som kan forudbestilles inden de sættes i produktion. Ved forudbestilling er du sikker på at få et design i den rigtige størrelse/farve. Samtidig hjælper du os med ikke at overproducere, hvilket vi kvitterer for med en rabat på varen. Ren win-win. Husk, at forudbestillinger skal afgives på en ordre for sig selv. Pengene bliver trukket fra din konto, så snart stoffet til designet er bestilt og din bestilling sættes i produktion, men du har som altid 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du har modtaget din bestilling (Se punkt 6 nedenfor). Læs mere om forudbestillinger her.

6. Fortrydelsesret – Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer, løbende fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen tilbageleveres intakt og ikke bærer præg af ibrugtagning. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til shop@ecouture.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

7. Returnering af varer og returomkostninger – Returvarer skal sendes eller leveres til: Ecouture, Læderstræde 5 st. 1201 København K – Danmark.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Varen bedes sendes retur til ovenstående adresse i emballage, der beskytter varen mod fugt. Du skal vedlægge en note med information (gerne skrevet på en kopi af din kvittering) om pengene ønskes tilbage, eller du vil bytte til noget andet. Du kan også selv aflevere direkte i Ecoutures showroom.
 Vi har en god, stor brevsprække i døren, hvor man kan smide pakker ind, hvis vi ikke er der. Vi ønsker at forbedre os hele tiden, så du må meget gerne skrive, hvorfor du returnerer varen.

Åbningstider: 
Onsdag: 14-17.30 
Fredag: 14-18.30

Den første lørdag i måneden: 12-16

Du skal selv betale for returnering af varen. Medmindre andet er aftalt, skal du selv betale udgifterne til returforsendelse.

8. Tilbagebetaling af pengene – Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

9. Reklamationsret – Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på shop@ecouture.dk. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

10. Skade på Emballage – Skader som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at du mister din ret til tilbagebetaling. Ecouture.dk anbefaler, at tøjet skal returneres med Post Danmark eller GLS, og at de sendes som pakkelevering. Dette giver dig mulighed for at spore pakken og fjerner enhver tvivl om, hvorvidt tøjet er leveret til Ecouture. Det giver dig også mulighed for at søge efter en pakke, hvis det ikke når sit bestemmelsessted.

11. Norge og Schweiz. – Bor du i Norge eller Schweiz trækkes den danske moms fra din bestilling, når du skal betale for din(e) vare(r) i checkout. Ecoutures tøj er produceret i EU, hvilket betyder, at du ikke skal betale told, når du modtager din pakke, men kun den norske eller schweiziske moms. Pakken skal dog stadig igennem tolden, og du skal derfor også hente din pakke på den pakkeshop, der ligger nærmest din adresse.

Bor du i Norge kan du læse mere om told, samt retur og bytte af varer her: http://www.toll.no/no/.

12. Oplysning om klagemuligheder – Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, er du altid velkommen til at kontakte os på: shop@ecouture.dk. Vi ønsker at forbedre os hele tiden, så du må meget gerne skrive, hvorfor du klager over varen. Og så ser vi, om vi sammen kan finde en løsning til dig.

Derudover har man som forbruger mulighed for at kontakte/indgive en klage til:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Europa-Kommissionens online klageportal kan osgå anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her: http://ec.europa.eu/odr

13Fejl på hjemmesiden – Vi giver ingen garanti for, at oplysningerne på vores hjemmeside er fejlfrit. Priserne kan være genstand for indtastningsfejl. Der tages derfor forbehold for fejl, indtastningsfejl af priser på webshoppen, udsolgte varer, leveringssvigt og forlænget leveringstid af varer. Vi forbeholder os ret til at ændre priser uden varsel.

14. Persondatapolitik – Ecouture by Lund videregiver ikke oplysninger om dig, eller din e-mailadresse til 3. part.

15. Cookiepolitik – Det er kun Ecouture by Lund, der benytter oplysningerne. Tredjemand/kvinde (teknisk partner), har adgang til informationer i nødvendigt omfang for at kunne drive tjenesten.

Vi anvender cookies til at:

  • Forbedre hjemmesiden og sikre fuld udnyttelse af hjemmesidens services
  • Genkende bruger fra gang til gang
  • Måle trafik og salg på www.ecouture.dk
  • Analyse af vareudbud, service m.v.
  • Annoncering
  • Brugerpræferencer
  • Socialt netværk

Ønsker du ikke at acceptere cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller underrette dig hver gang et websted anmoder om at gemme cookies.

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på: shop@ecouture.dk

 

Vi er medlem af FDIH, og det er en fordel for dig! Klik her og se mere: 

FDIH er Foreningen for Dansk Internet Handel, som er en interesseorganisation for virksomheder, der forretningsmæssigt bruger internettet og andre digitale kanaler.

Vi er medlem af FDIH for at blive inspireret og udforderet på vores forretning i både egen og din interesse. FDIHs konferencer og seminarer sikrer, at vi hele tiden er up-to-date med lovgivningen og udviklingen på internettet, så du får den bedste oplevelse på vores site

Ecouture kom blandt Top3 i FDIH E-handelsprisen 2012.
Klik her og se mere: